wtorek, 8 grudnia 2020

Domowy chleb na bazie barszczu czerwonego

 Witam. Jak na pewno zauważyliście lubię od czasu do czasu eksperymentować w mojej kuchni. I tak powstał ten aromatyczny chleb o różowej skórce. Zrobiłam go na barszczu czerwonym od PROFI oraz mące orkiszowej tortowej. W czasie rośnięcia ciasto miało piękny buraczkowy kolor ale po upieczeniu została mu tylko różowa skórka. Mimo to w chlebku jest wyczuwalna nuta barszczu czerwonego. Mój eksperyment z domowym pieczywem i barszczem czerwonym Profi uważam za udany i zapraszam do wypróbowania przepisu. Polecam



Składniki:

1 szkl barszczu czerwonego Profi

3 szkl mąki orkiszowej tortowej

1 op. suchych drożdży (7 g)

1 łyżeczka soli

2 łyżki oliwy

Przygotowanie:

Szklankę barszczu czerwonego (w temperaturze pokojowej) przelewamy do miski, dodajemy drożdże, mąkę, sól i oliwę oraz zagniatamy ciasto na chleb. Przykrywamy i odstawiamy na 30 minut w ciepłe  miejsce. Po tym czasie przekładamy wyrośnięte ciasto keksówki (ja moją wyłożyłam papierem do pieczenia), ponownie przykrywamy ściereczką i odstawiamy na kolejne 30 minut w ciepłe miejsce. Wstawiamy blaszkę do nagrzanego piekarnika i pieczemy przez 1 godzinę w 180 stopniach. Studzimy na kratce.

2 komentarze:

  1. Jadałam różne chleby, ale pierwszy raz widzę recepturę na chleb z barszczem czerwonym. Jestem nim oczarowana wizualnie nie wspominając, że przygotowanie jest banalnie prosta. Koniecznie muszę wykonać ten chleb i zaznajomić moje kubki smakowe z tą kombinacją smaków.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy przepis na chleb. Nigdy nie miałam okazji takiego próbować ani robić, ale na pewno chętnie spróbuje :) Odwazsie.com

    OdpowiedzUsuń

Pisz śmiało ale bez wulgaryzmów